Zamel montaż instalacji gazowych Zamel serwis lpg Zamel serwis lpg Zamel serwis lpg

Sekwencyjny wtrysk gazu EASY JET

Sekwencyjny wtrysk gazu SGI jest jednym z najnowocześniejszych na rynku europejskim rozwiązań dla zasilania samochodów gazem. Przeznaczony jest do silników najnowszych generacji z systemami diagnostyki pokładowej OBD, spełniających najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin Euro 4. Dużą zaletą tego systemu jest mozliwość zamontowania go do pojazdów z plastikowym kolektorem ssącym. W samochodach z plastikowym kolektorem ssącym montowanie instalacji starszych generacji jest ryzykowne ze względu na możliwość występowania powrtu płomienia (tzw. "strzałów"), które mogą uszkodzić kolektor. W przypadku sekwencyjnego wtrysku gazu EASY JET to ryzyko zostaje wyeliminowane, ponieważ w tego typu rozwiazaniach powroty płomienia nie występują.

Niektóre firmy zajmujace się montażem instalacji gazowych wymieniają kolektory plastikowe na metalowe, pociaga to zasobą dodatkowe koszty i pomimo zastosowania instalacji starszej generacji całkowity koszt montażu nie zawsze jest niższy. Drugim aspektem przemawiajacym przeciw wymianie kolektora na metalowy jest spadek osiągów silnika. Każdy kolektor jest zaprojektowany do danego typu silnika, ma odpowiednio ukształtowane kanały aby zmniejszyć opór powietrza zasysanego do cylindra. Kolektory zamienne najczęściej są wykonywane przez rzemieśliników ich kształt odbiega od orginału. Powoduje to większe straty przepływu powietrza zasysanego do silnika, co z kolei wpływa ujemnie na tzw. wsp. napełnienia cylindra. Objawia się to spadkiem osiągów silnika.

O zaawansowaniu technologicznym świadczy fakt wykorzystania do sterowania wtryskiwaczami SGI sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzyny (oddzielnie dla każdego cylindra). Przy czym czas wtrysku gazu jest porównywalny z wtryskiem benzyny. Dzięki temu udało się stworzyć niemal idealną instalację, możliwą do zastosowania niemal w każdym aucie. Układ ten nie wymaga oddzielnego programowania i tworzenia tzw. mapy specjalnie dla wtrysku gazu, co zdecydowanie skraca czas montażu, jednocześnie upraszczając go.


Schemat montażowy

PAROWNIK

Po raz pierwszy odparowanie gazu odbywa się poza reduktorem ciśnienia. Ta innowacja techniczna pozwala otrzymać maksymalne osiągi systemu, pozwalając jednocześnie na zmniejszenie gabarytów reduktora ciśnienia. Parownik zbudowany jest w swojej części wewnętrznej z elastycznego tworzywa, przez które przepływa gaz. Zewnętrzną zaś częścią jest gumowy wąż, przez który przepływa płyn chłodniczy układu chłodzenia silnika. Na końcach parownika wbudowane są dwie plastikowe złączki pozwalające na połączenie z przewodami układu chłodzenia. Dzięki temu, że parownik nie posiada ruchomych części mechanicznych, nie wymaga on przeglądów okresowych. Taka konstrukcja zapewnia bezawaryjność działania.

ROZDZIELACZ

Reduktor ciśnienia "VIR" zasilany jest gazem już w fazie lotnej i ma za zadanie utrzymanie odpowiedniego stałego ciśnienia zasilającego, podając dawkę gazu do każdego wtryskiwacza oddzielnie. Elektrozawór kontroluje przepływ gazu do komory redukcyjnej, w której kontrolowane i stabilizowane jest jego ciśnienie. Gaz doprowadzony w tej fazie do właściwego ciśnienia podawany jest poprzez oddzielne przewody bezpośrednio do elektrowtryskiwaczy. Nie jest konieczny żaden przyrząd do regulacji ciśnienia roboczego, ponieważ zostało ono optymalnie ustawione w fazie kalibracji reduktora i nie wymaga żadnej korekty. Niewielkie gabaryty reduktora pozwalają na łatwy jego montaż, w dowolnej pozycji, nawet w pobliżu silnika lub szyny z wtryskiwaczami benzynowymi.

ELEKTROWTRYSKIWACZE

Elektrowtryskiwacze " JET " są częścią fundamentalną systemu, od której wymagana jest duża prędkość pracy oraz odporność na zakłócenia (np. zanieczyszczony gaz). Zostały one zaprojektowane do systemów zasilania gazem w fazie lotnej do każdego cylindra oddzielnie. Dzięki niewielkim gabarytom oraz za pomocą innowacyjnych elementów mocujących możliwe jest umiejscowienie ich w kolektorze ssącym, w niewielkiej odległości od wtryskiwaczy benzyny.

ELEKTRONICZNA JEDNOSTKA STERUJĄCA

Może ona współpracować z najnowocześniejszymi systemami zasilania benzyną, oraz systemami diagnostyki pokładowej. Potężny mikroprocesor śledzi tysiące operacji w przeciągu setnych sekundy wykorzystując dane z konfiguracji benzynowej jednostki sterującej. System nie wymaga dodatkowych emulatorów wtryskiwaczy oraz emulatorów OBD2. Zalety sekwencyjnego wtrysku gazu EASYJET : całkowite wyeliminowanie różnic pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie; możliwość zastosowania w pojazdach wyposażonych w plastikowy kolektor ssący oraz system OBD; silnik z zamontowaną instalacją SGI spełnia normy emisji spalin EURO 4; łatwy montaż w krótkim czasie - nie tworzy się mapy sterowania wtrysku gazu; możliwość zaprogramowania maksymalnie ekonomicznej jazdy - niższe zużycie gazu w stosunku do benzyny. nowatorska budowa reduktora - prosta w konstrukcji, łatwość montażu nawet w trudno dostępnych miejscach.


Schemat połączeń elektrycznych

EasyJet SETUP wersja II.2.0.73 archiwum zip 2,13 MB
Instrukcja obsługi programu easyjet SETUP
plik pdf 605 KB
 
EasyJet opis części i zalecenia montażowe
plik pdf 1,66 MB
 
     

 

ZAMEL Sp. z o.o.
21-500 Biała Podlaska
ul. Słowackiego 1
NIP: 537-23-49-871
Projekt i wykonanie: Orange Computers
tel.: +48 83 342-24-39
tel./fax +48 83 343-91-23
e-mail: zamel@zamel.com.pl
Odwiedzin: 289727